Where Is Mike Jones? Paul Wall Don’t Care, Says Rapper Burned Bridges

By BallerStatus Staff   /   Published 08/22/10

Mike Jones and Paul WallAfter going platinum and becoming a bonafine rap star in 2005 with his debut album Who Is Mike Jones? and making his name known by repeating it on the regular, rapper Mike Jones kinda fell off the radar ... only to return last year with his sophomore release The Voice, which received little to no attention.

Well, where the hell is he these days?

The last things were heard about the Houston rapper is that he got punched by Trae at the 2008 Ozone awards, lost a ton of weight, and got his huge Ice Age chain jacked by his homie.

Where ever he is, fellow Houston rapper Paul Wall recently addressed that question, saying that  he has ruffled a lot of feathers down south, and his disappearance from the scene is something he probably deserves.

In a recent interview with Ozone Magazine, Wall was asked about Jones' whereabouts, to which he explained that the rapper has burned a lot of bridges since leaving Swishahouse (the label he blew up with), because he wanted to be a star all by himself, leaving individuals behind ... and he feels should stay gone.

Below is Paul's response:

Where is Mike Jones?

I don't know. Ever since he left Swishahouse I haven't really kept track of him. I really didn't know him too well before he came to Swishahouse. I'd say he dug his own grave. He lied to a lot of people, he turned his back on a lot of people, and he burned a lot of bridges. I don't want to kick a dog while he's down and I don't wanna just talk shit about him, but I think a lot of people were happy when [Trae] punched him and knocked him out. But at the same time, a lot of people were mad at Trae too. It's not like Mike Jones is the gangsta of the year, so in my opinion, you don't really get points for beating up Mike Jones. Some people say it was a publicity stunt on Trae's part, but I disagree with that totally because I know Trae and he doesn't really do publicity stunts like that. If Trae feels disrespected, he's going to address it. I think that's what happened. If somebody disrespects you, [punching them] is not always the answer, but it's definitely sometimes the answer. So I don't feel like Trae was wrong in any form or fashion. Trae doesn't do publicity stunts. But like I said, Mike Jones burned his bridge with a lot of people, so he probably had a knock out coming from somewhere at some time anyway. I'm positive of that.

I think because of the "Tippin' on 44's" record, people outside of Houston always had the perception that you, Mike Jones, and Slim Thug, were sort of a unit.

I would've liked it to be like that, but Mike Jones didn't want that. He kinda wanted it to all be about him. If that's how you want it, I'm not gonna be the one to beg you to stay around, especially since all my major success came not too long after the break up with me and Chamillionaire. I was in a mindframe where it was like, "If you don't want to be here, I'm not gonna force you." If you don't want to be on the Swishahouse team together, I'm not gonna force you. I've gotta do me and focus on what's best for me. I would've loved for us to be a unit but he didn't want that, so that was his choice. When he left Swishahouse, he was dropping salt on everybody from Swishahouse and not giving us any credit at all. He was talking down on a lot of us and he would never directly say our names, but he was still hating. There were times when I felt disrespected and I would call him out on it, and he'd be like, "Nah, I wasn't talking about you. I would never do that." I'm sure there's a psychological term for this problem that Mike Jones has. He has a problem. His perception of reality ain't the real perception of reality. In his mind he feels like he hasn't done anything wrong to me, Trae, or Chamillionaire. He feels like everyone else is trippin' and he's the victim. But that ain't how it happened. We always say there's three sides to every story. There's your side, the other person's side, and then there's the truth. But in his mind, he's the victim and he never did anything wrong to anybody. When somebody thinks that way, there's no point in arguing with them. With that being said, I kinda washed my hands of him. I'm not worried about Mike Jones. I don't wish no bad on him and I don't hate him, but I've got to move in my own direction. There's no sense in arguing with him. They say when two people argue, from a distance you can't tell who the fool is.

  • http://iamsoze.blogspot.com/ VENGEANCE IS MINE!!!!

    DAMN, NOW WHO IS MIKE JONES????

    STRANDED AND LEFT FOR DEAD IN HIS OWN CITY!!!!

  • http://www.killem.com Disconnected

    LMAO!!!!
    whiteboys need to keep theyre noses
    outta nigga shit..
    talkrealer!!!!

  • rick

    mike jones is wack he stole still tippin from slim thug cause he knew it would be a hit, thats all i got to say!!!!

  • George

    I respect Paul Wall, he never put on a act like he's a gangster. I wish other rappers were real like that.

  • Castor troy

    Where is Mike Jones? Who? Mike Jones Who? Mike Jones...lol that nigga is lame and his music sucks.

  • http://vann-digital.com/ Vann Digital Networks

    Anybody and everybody can learn something from "Back Then."

  • telepathic

    They getting all this money and still acting like kids. They problems ain't even grown man problems at that. You texas niggas need to leave the syrup baby bottle alone.

  • http://vann-digital.com/ Vann Digital Networks

    From this article:

    http://www.ballerstatus.com/2010/07/27/paul-wall-explains-why-lack-of-album-sales-doesnt-bother-him/

    Paul Wall just tryna stay relavent by commentin on Mike Jones.

    As far as Im concern anyway.

  • swag

    Vengeance u comment on every post dog stfu

  • swag

    chill on da caps 2 nigga

  • http://Www.myspace.com/rebeltroopz Malpractice24

    I still dont understand how Mike Jones went platinum. Koopa was tryin 2 tell folks about his fraudness but nobody wanted 2 listen. Paul Wall will always be relevent, he doesnt need 2 talk about Mike Jones 4 people 2 listen 2 him. Anyway Im glad his music isnt polluting the airwaves any more.

  • sirtheboss

    who cares about all of em? Hell, Slim Thug the only cat worth listening to in their entire camp.

  • Philly-O

    Nah, Paul Wall is much more relevant than Mike Jones at this point. He's worked things out with Cham, still cool with Swishahouse. Mike Jones went platinum on two things...1) A gimmick (sayin' his name all the time) and 2) A hot track ("Still Tippin") where he was by far the wackest on the track.

  • Afi K. James

    I still dont understand how Mike Jones went platinum. Koopa was tryin 2 tell folks about his fraudness but nobody wanted 2 listen. Paul Wall will always be relevent, he doesnt need 2 talk about Mike Jones 4 people 2 listen 2 him. Anyway Im glad his music isnt polluting the airwaves any more.

    Got that right, dike jones deserved his karma, one of the worst rappers of all time and his album who is mike jones made my top ten list of the worst albums of 2000's

  • http://pinkyxxx.org PinkyXXX

    what do dudes expect...mike jones put in serious indy grind b4 he got on so he feel he deserves to shine for self

  • renee moore

    yea mike jones head got bigger than it already was. and was always talking reckless fuckin IDIOT..

  • downsouth vato

    first of all mike jones is everything good bout dirty south
    music he all out paul wall da shit too and if trae got a problem
    wit mikejones shit we cud box fuk dat nigga man

  • Bathsheba

    The hell with what all these haters say, I loved Mike Jones and wish him a speedy comeback to the music scene!! Mike Jones! Mike Jones!

  • dakaris

    umm Mike babe the only thing for you to do is make another song saying who..mike jones a million and one times you'll be back on the top in no time boo and quit lying it's not necessary and don't burn bridges cuz you neva know who you gonna need and who's going to be the one giving you your last sip of water then again you probably know that by now :)

  • LilRail

    WHERE IS MIKE JONES
    THIS LIL RAIL HOLDING DOWN THE MIDWEST

  • Assdatb1tch

    I know were he hangs out I seen him plenty of times

  • Fillingame2054

    Wh0, Mike Jones who, Mike Jones no really....WHO? LMAO

  • Fillingame2054

    Wh0, Mike Jones who, Mike Jones no really....WHO? LMAO

  • Jk23

    Real shit trade is da truth n handled up Slim thug go hard period. Cam n Paul wall also go hard as well. Fuck mike jones n y'all nigga talkin bout boxing trae pleas yall aint go do shit. N dnt say white boy stay out of nigga businesses wen they all in da south n n Texas. U broke ass nigga stop hatin

  • Jk23

    Real shit trade is da truth n handled up Slim thug go hard period. Cam n Paul wall also go hard as well. Fuck mike jones n y'all nigga talkin bout boxing trae pleas yall aint go do shit. N dnt say white boy stay out of nigga businesses wen they all in da south n n Texas. U broke ass nigga stop hatin

  • Jdjdrywall2

    Kill yo self and he is not white

  • SOLO

    MIKE JONES IS COMIN BACK AND HE SIGHN ME TO HIS ICE AGE, SO BE WATCHIN FOR ME  SOLO SOUTH... 2012

  • Slikk1011

    Where he at

  • Da Freakiest

    Mike Jones need to get it together,fa real!!!!

  • Bboy

    There both obsolete I had time to read this on the toilet

  • Lakeshawashington3

    Well I'm all for people goin through a rough patch in there life I'm listening to I gotta get next to you right now and lovin it.. ain't d!@* riding but he will be back and better

  • KeylolaBlue

    Well I did like that track "mike who?" I'm sad he in hiding right now but if he comes back... I hope its with a vengeance. I would love 2 see what he comes up with.... Staying true ... -KeylolaBlue -

  • MrMan1000

    Fuck you and what ever state you are from come to Texas and say that shit in a Texas nigga face instead of being tough online ..get your bitch ass knocked out like Mike Jones. He probably ran to your week ass state

  • manniefresh

    All ya hatters cuz ya had to bump on him to even know him at 1 point and even if he was wack he soundpbetter then all new rapper that sounds like lil wayne drake does I'm telling ya mike jones is of the chain na i like paul wall but he only got Wrekonize cuz of mike jones

  • http://www.facebook.com/oj.reynolds1 Oj Reynolds

    His music sucks, but u know da lyrics 2 his songs GTFO lol hata

  • My face is your face

    MIKE JONES (in a high pitch voice)

  • mrcolt420

    Mike Jones was spotted in La Crosse, Wisconsin a few weeks ago preforming at a bowling ally...is he broke now..?

  • disqus_9Tj6XOroXS

    dont tell him to gtfo, he knows the lyrics because the people controlling what everybody listens to crammed that wack song down our throats.

  • seengo469@yahoo.com

    Mike Jones? Ain't t Nobody got time fort that! WHO? Mike Jones!

  • http://www.facebook.com/jeffrey.shewmake.5 Jeffrey Shewmake

    It's 2013 and still ain't no body heard your shit or does solo south mean you joined mike jones on the ice trail lol dumbass

  • http://www.facebook.com/jeffrey.shewmake.5 Jeffrey Shewmake

    Haha how stupid are you

  • http://www.facebook.com/jeffrey.shewmake.5 Jeffrey Shewmake

    Lol crazy y'all even argue it's a rapper and now he is just one of use who cares and one more thing I definitely agree probably shouldn't talk about Texas that is the worst mistake you could make we have crazy mother lovers here but hey were one country can't we all just get along lol

  • dubc73

    Mike Jones is a chump ass nigga...a real nigga would know how to play his part. Nothing wrong with getting money but how you want ALL the money...you didn't get there by yourself...smh...he's an old insecure ass dude...he was a chubby dude that probably didn't get 'groupy' love...now that he is/was paid, he get bad bitches...now that's done fucked his life up with that ninja.

  • dubc73

    You sound crazy...Wall goes hard...you lost son.

  • NoBS

    Not to hard when the whole damn song is, who mike Jones who, I mean really how bout you GTFO 4 words majority of the song isn't hard to remember unless your just a dumbass

  • jj

    tough guys lol

  • nick

    I never banged mike jones when he started sayin he was better than chamillionaire I knew chamillionaire was gonna eat his ass up but its good to see how paulw wall seen how fake that fool is cause wen him and chamillionaire droppd get yo mind correct it was bangin

  • Dora.

    I am so fucking tied of rappers talking about each other damn can they all get along hell it's enough money for all of them, they all acting like House nigga...Hell i like Mike Jones, how in the hell can you get mad at a man if he want to do his on thing sometime it best to get by yourself.

  • H®T$AU€£

    Fo real.....smh