BallerStatus.com
Facebook BallerStatus.com Twitter BallerStatus.com Google+ BallerStatus.com Youtube BallerStatus.com

Lil Boosie Pleads Guilty To Weed Charge, Gets Two-Year Sentence

By Miles Bennett   /   Published 09/23/09

Lil BoosieBaton Rouge rapper Lil Boosie pleaded guilty to a third-offense marijuana possession charge on Tuesday (September 22), and has been sentenced to two years in prison, reports local TV station WBRZ.

Via an agreement with prosecutors, the 26-year-old rapper (real name: Torrence Hatch) is expected to receive a 10-year sentence, but all those years will be suspended except the first two.

He must serve at least one year, before he can be released.

"I'm ready to get this behind me," Boosie told the judge Tuesday, after pleading guilty.

He's not set for sentencing on November 9th. However, the judge warned the rapper to stay outta trouble while he's free or the agreed sentence would be much more.

After being released, the rapper will be on probation for two to five years.

Boosie was arrested back in October 2008, when police found a bag of marijuana, a blunt, and a gun in a vehicle he was driving.

He was charged with third-offense possession of marijuana, which is punishable by up to 20 years in prison, and possession of a firearm with a controlled dangerous substance, which carries a mandatory minimum five-year term.

The firearm charge will be dropped after he completes his prison term and probation.

The rapper recently released his second solo album, Superbad: The Return of Boosie Bad Azz, his first new album since 2006.

  • Carla

    Im so disappointed in him he knows better than that maybe he will learn from it. he doing shyt that ordinary cats do.he's not ordinary he has a gift!

  • southern style

    20 years for smoking weed!!! I know ni99as that get less time than that for selling weed. C'mon Son!!!!

  • http://www.myspace.com/officialdashg DaShdamonsta

    well smoking weed aint bad they need to legalize it fast

  • Loon

    That's cooold! Shit you can have 3oz's and barely get a ticket where I'm from

  • SimplyEcstasy

    A 10 year sentence cut down to 2 years... just for getting caught with ya smoke sack and a blunt? The judicial system is a joke.

    Plaxico got 2 years and he shot his damn self... a victimless crime. SMH

    They lockin boyz down for bullshit.

  • http://Google Baton Rouge Big Dog

    Bad Azz Ent stand up hold it down for Boo while he gone. Keep ya head up boy yo people got ya, true life story!

  • Lester B.

    Keep your head up lil boosie and get ready to make this money when you get out

  • http://dvsinc.blogspot.com/ VENGEANCE IS MINE!!!!!!!!!!

    IF THOSE ARE THE SENTENCES FOR WEED THAN WUT ARE THE ONES FOR: COKE, CRACK, HERON!!!

    IT'Z TOO MUCH OF A HARSH SENTENCE FOR GETTING CAUGHT WITH YOUR PERSONAL STASH...

    IT AIN'T LIKE THEY CAUGHT HIM SLANGING IT IN SOME CORNER OR WUT'EVAH!!!!

  • sherithatube

    the laws in tha south aiant no joke, third offense marijuana? 10 yrs.? what would first offense be life without.
    they did boosie greesy

  • LILFYAME19

    I LOVE HIM SOO MUCH DONT TAKE HIM AWAY THEY LIKE TO SEE A NIGGA FALL WHEN THEY FINALLY WENT THREW A LOT OF SHIT TO MAKE IT TO THE TOP!!!!!!

  • http://www.myspace.com fred brown

    shid lil boosie doing his mutha fuckin thang tha laws stay on a black nigga dick ..u knw i had 2 make a move 4 tha laws 2 get off my shit nigga u came from tha bottom to tha top niggas gona say tha same bout me when i make it

  • http://www.myspace.com fred young savage

    south side savage

  • chevygyrl

    The laws are so ucked up,hell weed aint shit wht bout the niggas out here kill, hell they walk free within hours. Boosie we r goin to hold u dwn and bump ur music reguardless.

  • lakeshia m

    4 sum reason they try to stick a black person. Like me am a 1st time felony but they gave me 8 years on state paper and house arrest. FUCC THA POLICE. Keep your head up and your mind on your kids and money. P.S. hasn't nobody overdose on weed. Weed is good 4 tha soul,mind and body.

  • money

    why they did that to him man boosie i love u you need to get on your shit

  • money

    yes we sill goingto be hear in BR all day

  • ThaTruth

    Man, we gotta end the war on drugs. Legalize all drugs.

    So Lil' Boosie was charged for following the constitution? What the hell is going with our 2nd amendment?

    F*uk Gun Control. Make laws equal for all. The War on Drugs are racists and these gun laws are racist.

    RON PAUL AND DENNIS KUCNICH 2012

  • http://WWW.MYSPACE.COM/BLACKCODE321 Josh-O Bad Azz Aka. Fly Goon

    BOOSIE THUGGIN....FUCK ALL DAT OTHA SHIT. YA GOTTA REALIZE DAT DIS NIGGA IS A CELEBRITY. HE GOT MONEY, SHIT HE AINT EVEN GON DO DA WHOLE 2 YEARS AND LIKE HE ALWAYS SAY "HE STILL AINT GON BE CONVICTED"

  • yung tyler

    hes the best rapper

  • big pac

    Fuc da 5o they alwayz wit da bs keep thuggin my nigg

  • yung pace

    free my nigga boosie he da realest fre him and my big bro trell n ricky g n t rich gundry hood gangstars 4 life from da murda mitten 2 da boot bad ass ent who go harder den my click...free boosie

  • GOONS

    FUCK DA POLICE FREE BOOSIE TRELL GUCCI KAY ROB LIL TONY RICHMAN RICKY G EDDIE YUMMY RIP QUAN FATTY RIO NATE KB A1 JAMICA

  • Fly Boy Keem

    Feds blow 2 ya heard me

    Yall niggahs hatin bc yall dnt got tha $ lik em dumb feds